Forum Vragen aan de community Skiseizoen is het wel mogelijk?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Milou Nadine
    Bijdrager

Ga het Skiseizoen dit jaar door?

Ik kan letterlijk niet zonder werken in de sneeuw. Maar ik begin mij toch af te vragen of Nederland ons niet gaat verplichten om Nederland te blijven. Als het puur een aanwijzing is ga ik sowieso en ga ik in Nederland wel in tijdelijk lockdown weer voor 2 weken. Maar als Nederland verbied ben ik zo bang dat ik niet mag komen of stel nou dat we 2 weken met kerst massaal allemaal naar Oostenrijk gaan en ze dan seizoen weer tijdelijk moet sluiten. Ik hoor nu ook dat Oostenrijk weer in lockdown is of in iedere geval daar bij Hintertux GLetcher.

Hebben andere ook zoiets van ik kan niet zonder, en ik ga niet zonder of nou wel mag of niet?
    Of denken mensen dat wel veilig kan? natuurlijk voorzichtig doen omtrent corona.

Stefan Aalders
    Sleutelbeheerder

Hi Milou!

Wat een goed bericht en ik denk dat velen van ons zo voelen. Ik kan ook niet zonder “mijn” werk in de sneeuw. Dit geeft mij echt een fijn en energiek gevoel waar ik lang op teren kan 😉

Maar hoe het er aankomend seizoen eruit gaat zien weten we nog niet. Waarschijnlijk eerste week december kunnen we er echt wat van zeggen. Tot 6 december zit alles dicht en gaat hoogstwaarschijnlijk wel open na deze datum.

Op dit moment is het nog steeds een advies en geen verbod om te reizen vanuit Nederland. Dus je mag reizen en wintersporten mag ook. In Oostenrijk kun je jezelf aan dezelfde regels houden die in Nederland gelden, dus daar zit niet het probleem.

Het eerste en kleinste probleem is inderdaad de zelf quarantaine die je moet doen als je terug komt uit een gebied dat oranje is gemarkeerd.

Het grootste probleem is de mensen die jou een lul of trut gaan vinden omdat je toch gaat. Hierdoor gaan de meeste wintersporters niet en is helaas gebaseerd op onderbuikgevoelens. Als je met je eigen groep/familie blijft is het niet erger dan inkopen doen in een drukke supermarkt in Nederland.

Wij gaan aankomende tijd wat meer blogs schrijven over wat allemaal wel mogelijk is en niet in de negatieve spiraal blijven waarin zoveel mensen op dit moment zitten.

Dus ook al is er weinig werk, kom naar Oostenrijk! Als je wilt dat wij helpen met accommodatie zoeken hier in Westendorf dan doen wij dat graag! Zoek je reismaatjes maak een nieuw onderwerp op het forum aan. Mocht je willen helpen met het activeren van de wintersporters dan hoor ik dat ook graag!

Groeten,

Stefan

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.