Beide handen voor het bovenlichaam

De oefening ‘beide handen voor het bovenlichaam’ kan worden gebruikt bij alle soorten niveau’s. De oefening is voor gasten eenvoudig te leren en te begrijpen.

Oefening: Beide handen voor het bovenlichaam
Doel: Het stabiliseren van het bovenlichaam en het voorkomen van rotatie
Niveau: Van beginner tot gevorderd
Piste: Afhankelijk van het niveau van de skiër

Oefening
Tijdens deze oefening skiet de skiër zonder stokken. Beide handen houdt hij iets breder dan zijn schouders voor zijn bovenlichaam. Door de skiër tijdens het skiën zijn handen richting het dal te laten wijzen wordt rotatie voorkomen.

Door de skiër twee vuisten te laten ballen wordt de lichaamsspanning ondersteund. Dit kan in het bijzonder goed worden toegepast bij het skiën van korte bochten.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Related Posts

Hoe overleef ik… een broekplasser?

Vóór en dóór sneeuwsportleraren is natuurlijk het motto van ons platform. Wij delen graag onze ervaringen met jou, middels onze ‘Hoe overleef ik…’ reeks. Deze

Techniekblog ‘Hochachse’

De mens heeft verschillende assen in het lichaam om mee te bewegen. Deze bestaat uit een verticale, frontale en sagittale as. Voor het correct uitvoeren

Het belang van bescherming

Bij je reisverzekering kun je het vaak al aangeven ‘Wintersportdekking’. Dat is natuurlijk niet zonder reden. Wintersport wordt vaak gezien als een gevaarlijke sport. Het