Stok bovenop beide handen voor het bovenlichaam

De oefening ‘stok bovenop beide handen voor het bovenlichaam’ kan worden toegepast bij alle soorten niveau’s op lage snelheid. De oefening is voor gasten eenvoudig te begrijpen maar vaak lastig toe te passen. Deze oefening dient vooral ter afleiding en kan worden toegepast in de fase van het verfijnen.

Oefening: Stok bovenop beide handen voor het bovenlichaam
Doel: Stabiliseren van het bovenlichaam en onbewust handelen
Niveau: Van beginner tot gevorderd
Piste: Van oefenweide tot rode piste

Oefening:
De skiër legt één stok op de polsen van beide handen met de handpalmen naar de sneeuw gericht. Terwijl de skiër zijn bochten maakt, of bij een beginnende skiërs recht naar beneden glijdt, houd hij zijn handen op schouderbreedte voor zijn bovenlichaam en probeert de stok niet van zijn handen te laten vallen. De skiër zal voor zich uit moeten kijken om te anticiperen om de ondergrond. Door de stokken richting dal te laten wijzen kan de nadruk worden gelegd op het stabiliseren van het bovenlichaam zodat rotatie wordt voorkomen.

Blizzard advertentie

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Related Posts

Hoe overleef ik… een broekplasser?

Vóór en dóór sneeuwsportleraren is natuurlijk het motto van ons platform. Wij delen graag onze ervaringen met jou, middels onze ‘Hoe overleef ik…’ reeks. Deze

Techniekblog ‘Hochachse’

De mens heeft verschillende assen in het lichaam om mee te bewegen. Deze bestaat uit een verticale, frontale en sagittale as. Voor het correct uitvoeren

Het belang van bescherming

Bij je reisverzekering kun je het vaak al aangeven ‘Wintersportdekking’. Dat is natuurlijk niet zonder reden. Wintersport wordt vaak gezien als een gevaarlijke sport. Het